Πληροφορίες
Στην αρχική σελίδα υπάρχει ο χάρτης της Φλώρινας και τα ιστορικά μνημεία στα οποία έχει τοποθετηθεί πινακίδα με τον κώδικα QR. Οι περαστικοί μπορούν να σαρώσουν τον κώδικα (που βρίσκετε στην αρκουδίτσα) με τις κινητές συσκευές τους και να πάρουν πληροφορίες για το μνημείο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να υπάρχει εγκατεστημένη εφαρμογή, στην συσκευή, ανάγνωσης κωδικών QR και σύνδεση στο διαδίκτυο (3G, 4G). Στο Google Play και στο App Store υπάρχουν πολλές δωρεάν εφαρμογές (κάντε αναζήτηση ως: QR reader).
Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας ιδρύθηκε το 1930 (Φ.Ε.Κ. 365/8-11-1930). Κτίσθηκε ως λιθοκατασκευή με βάση τα σχέδια του αρχιτέκτονα Σούρσου με την έγκριση του αρχιτεκτονικού τμήματος του Υπουργείου Παιδείας. Αν και το σχολείο κατασκευάστηκε για να λειτουργήσει ως τετραθέσιο, μέχρι το 1936 λειτουργούσε ως διθέσιο. Το σχολικό έτος 1936 – 1937 λειτουργεί για πρώτη φορά ως τετραθέσιο, ενώ τα χρόνια που ακολουθούν προάγεται ή υποβαθμίζεται, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών. Σήμερα το σχολείο λειτουργεί ως 10/θέσιο. Το 2013, το 5ο Δημοτικό σχολείο Φλώρινας παίρνει την επωνυμία «Θ. Κάστανος». Ο Θεόδωρος Κάστανος (1886-1932) υπήρξε ένας από τους σημαντικούς παιδαγωγούς του 20ου αιώνα, ο οποίος διηύθυνε και το Διδασκαλείο της Φλώρινας.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 5ου Δημοτικού Σχολείο Φλώρινας «Θ. Κάστανος», (33 εκπαιδευτικοί) υποστηρίζει ότι η ανανέωση και αναβάθμιση του σχολείου, στηρίζεται στην καινοτομία, που προάγει την εκπαίδευση και αγωγή των παιδιών, ενώ παράλληλα προβάλλει και αναδεικνύει το σχολείο στην τοπική κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό, το Σχολείο συμμετέχει σε προαιρετικά εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτόμες δράσεις ενώ παράλληλα εφαρμόζει σύγχρονες διδακτικές μεθόδους. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παρακάτω:
– Πρόγραμμα εκμάθησης σκακιού: Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης» συνεχίζεται για 9η συνεχή χρονιά η υλοποίηση του προγράμματος.
– Comenius «People who changed and shaped the world» (2011-1-TR1-COM06-23969 6) (2011-2013).
– ETwinning project: Recycled Inventions (2013-2014).
– ETwinning project: Save our planet (2012-2013).
– ETwinning project: 100 projects from trash to treasure (2012-2013).
– ETwinning project: Transforming an empty plastic bottle to something useful (2012-2013).
– Teachers 4 Europe: Νέοι εν δυνάμει μικροί επιχειρηματίες μέσα στην Ευρώπη (2013-2014).
– Comenius Regio «Visual arts, creativity and intercultural education based on local artistic repository» (2013-1-GR1-COM13-15123-1).
– Litterless & Energy: Δίκτυο: Οικολογικά Σχολεία (www.ecoschools.gr)(2013-2014).
– Postcrossing: project ανταλλαγής ταχυδρομικών καρτών μέσα από διαδικτυακή πλατφόρμα με μαθητές από όλον τον κόσμο με σκοπό την ενίσχυση της Αγγλικής Γλώσσας και τη γνωριμία με διαφορετικούς πολιτισμούς (2013-2016).
– Διδασκαλία με τη μέθοδο Vake (Values and Knowledge in Education).
– Αριστεία ΙΙ «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στις Φυσικές Επιστήμες» (2014-2015)
– Εφαρμογές Νανοτεχνολογίας
– Εφαρμογές Ρομποτικής
Για δεύτερη φορά το σχολείο μας συμμετέχει μετά από αξιολόγηση στο πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Παρέα – Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση.
– «RoboHarmony: Τα ρομπότ παίζουν, εμείς τραγουδάμε» (2014-2015).
– Φλώρινα: QRAdventure (2017-2018).
Το πρόγραμμα Φλώρινα: QRAdventure υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί: Σωτήρης Γεωργίου (Πληροφορικός), Ευγενία Ζάχου (δασκάλα), Γιώργος Κατικαρίδης (Δάσκαλος), Βούλα Γκόλια (Δασκάλα) και οι μαθητές της Ε΄ τάξης.
- Αντωνίου Σοφία
- Γιουρούκη Αντριάνα
- Γιουρούκης Ιωάννης
- Γκώγκος Μιχαήλ
- Γρατσουνίδου Κυριακή
- Δέλλιος Φώτιος
- Ζωγράφος Θεμιστοκλής
- Ιωαννίδης Μιχαήλ
- Καλκοπούλου Αικατερίνη
- Κάλφα Μαριάννα
- Κωνσταντινοπούλου Ηλιάνα
- Κωνσταντίνου Φρειδερίκη
- Λαζαρίδης Συμεών
- Μήσιου Ειρήνη
- Μούκας Παντελεήμων
- Μουρατίδου Χριστίνα
- Μουρμούρης Νικόλαος
- Μούσιος Παναγιώτης
- Ναλπαντίδου Μελπομένη
- Νικολάου Αθανασία
- Ντόβα Ασπασία
- Πέτρου Παναγιώτης
- Πέτρου Άννα
- Πέτσης Βασίλειος
- Προγκνάι Μαρσίντα
- Ρακοβαλής Αντώνιος
- Ραντζάκης Παύλος
- Τσακμάκη Φρειδερίκη
- Τσούλης Χρήστος